dinsdag 16 april 2013

Pizza alla Desi

Heeei! Mijn lievelingseten is zonder twijfel Pizza. Het liefst zelfgemaakte pizza of pizza uit Italië! Sowieso hou ik heel erg van Italiaans eten, maar pizza staat wel op nummer 1. Maandag waren mijn ouders best wel laat thuis en omdat ik ze wilde verrassen en ik heel veel honger had, heb ik pizza gemaakt. Natuurlijk wel typische Desi pizza die toch eventjes anders is dan een gewone pizza.





Wat je allemaal nodig hebt voor het deeg:

    • 375 gram tarwebloem
    • 1 zakje gist
    • 4 eetlepels olijfolie
    • snufje zout
    • 1 theelepel kristalsuiker
    • 1,25 dl lauwwarm water
Hoe je het deeg moet maken:
  1. Zeef de bloem in een kom en meng het zorgvuldig met de gist.
  2. Voeg olie, zout, suiker en lauwwarm water toe
  3. Meng eerst het deeg en kneed het daarna goed
  4. Laat het deeg op een warme plaats onder een theedoek rijzen
  5. Na ongeveer 30min/45min heb je mooi gerezen deeg.
De meeste mensen maken pizza met tomatensaus, mozzarella, geraspte kaas en daar dan bijvoorbeeld salami bij. Maar sinds een paar jaar hebben wij nog een ander heel lekker recept. Super makkelijk en super lekker! Ik beleg mijn pizza meestal alleen met mozzarella, rauwe ham, soms een lekker dikke laag pesto en zout en peper. En natuurlijk als laatste een beetje olijfolie er overheen.

TIP! : Als je het deeg uitrolt kun je bloem gebruiken wat ik vroeger ook altijd deed, maar griesmeel is eigenlijk nog veel handiger! Vooral als je een pizzasteen gebruikt zoals wij. Dan schuif je de pizza zo op de steen.

Eetsmakelijk en veel 'Italië feeling' plezier!

Liefs,

Desi

2 opmerkingen:

  1. Het ziet er echt heerlijk uit! :-)

    xo The Daily Fashion Drug

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, ziet er super uit! Wat lief dat je dat klaargemaakt hebt (en knap.. :P).

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...