dinsdag 14 mei 2013

Mega bosbessen pancakes

Zondag was het moederdag en ik heb natuurlijk ook een lekker ontbijtje gemaakt voor mijn moeder. Ik ben zelfs om half8 opgestaan en dat vind ik heel wat op de laatste vakantiedag. Dit recept had ik gezien op 24kitchen een zender waar ze de hele dag 24/7 alleen maar kookprogramma's uitzenden. De combinatie van bosbessen en pancakes leek me echt heel erg lekker en met nog heel veel rood fruit en poedersuiker was het al helemaal om te smullen. Het recept is helemaal niet moeilijk en echt super lekker! Het zijn wel echt reuze pancakes. Ik heb er maar 2 hele dikke en grote pancakes uitgehaald. Deze heb ik op elkaar gelegd en gesneden als een soort taartje met heel veel poedersuiker en rood fruit erbij. Het was wel echt genoeg. Ik zat daarna heel erg vol.


What you need:

  • 100 gram boter
  • 400 gram bloem
  • 4 theelepels bakpoeder
  • 400 milliliter melk
  • 2 eieren
  • snufje zout
  • olie / boter
  • 250 gram blauwe bessen 
  • 250 gram rood fruit (Ik heb gewoon een doosje diepvriesfruit gebruikt.)
  • poedersuiker
How you make:

Het recept is helemaal niet moeilijk en duurt niet lang. Smelt de boter. Maak een beslag van de bloem, bakpoeder, melk, eieren, zout en de gesmolten boter. Verhit olie of boter in een pan en schep er een laagje beslag in. De hele koekenpan mag bedekt zijn. Het is handig als je wat beslag verdeelt over de koekenpan en dit dan uitsmeert met een lepel, want dit gebeurt niet vanzelf. Dan zijn de pancakes wat minder dik en kun je er meer uithalen. Strooi wat blauwe bessen over het beslag. Als je denkt dat de ene kant goed gebakken is draai de pancake dan om. Doe dit wel voorzichtig! De pancakes kunnen snel breken. Herhaal dit tot het beslag op is. Stapel dan alle pancakes op elkaar. Leg het rode fruit er mooi op en strooi er wat poedersuiker overheen. En TADA je heerlijke ontbijtje is klaar om opgegeten te worden.

Gaan jullie dit recept eens maken?

Veel bakplezier en eetsmakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...