Posted by  on Jun 17, 2013 in Fashion | 0 comments
Schrijven is vrijheid, en dit is ook precies het motto wat Desi in het achterhoofd had bij het opzetten van haar blog. Met je eigen plekje op het internet heb je de kans om je eigen gedachtes en visies op het net te zetten, zonder restricties. Spread Your Wings is dan ook een blog waar Desi haar eigen inspiraties op zet, en haar doel is vooral om mensen te prikkelen om verder te lezen. Als je Desi’s blog leest leer je haar beetje bij beetje kennen!
1)      Van waar komt de naam van je blog? Wat is je inspiratie geweest? Ik wilde heel erg graag een speciale naam voor mijn blog. Niet zomaar Desi’s style of fashion & lifestyle. Ik was een beetje aan het nadenken en opeens popte de naam op in mijn hoofd. Ik wist toen gewoon dat ik niet meer verder hoefde te denken. Spread Your Wings was de naam van mijn blog. Ik vond het idee van vleugels en vogels wel mooi en het leek me leuk om daar ook iets mee te doen in de lay-out. De naam past ook gewoon bij mijn blog. Mijn blog is mijn eigen vrije plekje op het internet en als je je vleugels spreid ben je zo vrij als een vogel en kun je doen wat je wilt.
2)      Waarom ben je met bloggen gestart? Een vriendin van mij had ook een blog en ik vond het zo leuk om al haar berichten te lezen. Ik wilde dat ook! Dat mensen mijn berichten lezen en denken: ‘Oh dit is leuk. Ik wil meer lezen.’ Maar vooral ook voor mezelf. Dat ik mijn ideeën en inspiratie kwijt kan. Ik heb het altijd al leuk gevonden om te schrijven en als het over dingen gaat die ik zelf interessant vind is het nog veel leuker.
3)      Hoe zou jij je blog in 3 woorden omschrijven? Dromerig, fashion, Desi
Dromerig, omdat ik echt mijn gedachten vertel en vaak verder droom over dingen en die ook allemaal vertel. Ik ben zelf ook best dromerig en romantisch en dat zie je ook terug in mijn blog. De naam bijvoorbeeld, die is ook best dromerig.
Fashion, omdat ik het heel leuk vind om daar over te schrijven. Ik maak vaak collages op stylight & polyvore en vind het heel erg leuk om daar over te vertellen op mijn blog. Binnenkort wil ik ook beginnen met outfitfoto’s.
Desi, omdat alles helemaal Desi is. Als je mijn blog wat langer volgt dan leer je me eigenlijk steeds wat beter kennen. Als ik schrijf dan schrijf ik het echt alsof ik het zelf vertel en in al mijn artikelen staat wel iets persoonlijks. Dat gebeurt gewoon vanzelf en vind ik erg leuk. Mijn blog is echt een stukje van mij.
4)      Waar haal jij je inspiratie voor het bloggen en wat bevalt je het meeste aan bloggen? Ik haal mijn inspiratie overal en nergens vandaan. Laatst las ik een bericht over Versaille en toen kwam opeens een artikel zo plop op in mijn hoofd. ‘Ik kan schrijven over een tijdreis! Ja, dat is leuk!’ En dan word ik gelijk helemaal enthousiast. Ik kijk ook vaak op webshops, lookbook, tumblr & weheartit. Daar krijg ik ook vaak inspiratie van. Dan zie ik een plaatje en bedenk ik er gelijk een blogbericht bij. Wat me het meest bevalt aan bloggen is denk ik toch al die leuke reacties die je krijgt. Die waardering maakt bloggen echt helemaal geweldig.  Sowieso word ik heel gelukkig van bloggen. Ik zou me geen leven meer kunnen voorstellen zonder dat ik elke dag met mijn laptop voor me een bericht aan het schrijven ben.
5)      Wat onderscheidt jou als blogger en je blog van andere bloggers en blogs? Mijn motto is ‘Proud to be different’ en dat pas ik ook toe op mijn blog. Ik schrijf en doe gewoon alles wat ik leuk vind en wat bij mij past. Dat het anders is dan andere blogs dat maakt me helemaal niet uit. Daar wordt mijn blog heel erg persoonlijk van. Mijn blog straalt gewoon Desi uit. En omdat iedere persoon anders is, is mijn blog ook anders dan die van andere bloggers. De meeste bloggers hebben ook een stempel op hun blog geplakt. Bijvoorbeeld Fashion, beauty of lifestyle. En dat doe ik juist helemaal niet. Ik schrijf gewoon over alles wat ik leuk vind en laat me door niks beperken. Daardoor schrijf ik over een heleboel verschillende onderwerpen, want ik vind heel veel dingen leuk om te doen. Ik plaats bijvoorbeeld ook veel recepten en berichten over boeken en films die ik helemaal geweldig vind en aan iedereen aan wil raden.
6)      Wat is jouw lievelingsthema? Dit is best wel een moeilijke vraag, want zoals ik daarnet al schreef vind ik heel veel verschillende dingen leuk om te doen. Toch denk ik dat ik persoonlijke dingen en wishlisten en fashioncollages het leukst vind om te plaatsen. Ik vind het heerlijk om op zoek te gaan naar items die ik aan wil trekken. Soms zou ik willen dat ik kleding zo gratis van internet zou kunnen downloaden.
7)      Wat is jouw Must Have item van dit jaar? Dat is een mouwloos blousje met verticale strepen. Dat wil ik echt nog heel erg graag hebben. Ik ben er al een tijdje naar opzoek. En iedere keer dat ik er eentje vind is hij niet in mijn maat, of al helemaal uitverkocht. Echt heel erg frustrerend.
8)      Wat is jouw favoriete shopping/mode stad? Dan kan ik niet kiezen tussen Antwerpen & Rotterdam. In Antwerpen zit de Forever 21 en die is echt heel erg leuk. In Rotterdam zit een hele grote Pull and Bear en een hele grote Bershka en die vind ik ook helemaal super. Maar Rotterdam is helaas niet zo heel gezellig, dat is wel een minpuntje.
9)      Wat is jouw tip voor mensen die graag met bloggen beginnen willen? Vergelijk jezelf niet teveel met andere bloggers. Dat is helemaal niet nodig. Iedere persoon is anders en iedere persoon heeft dus ook een andere blog. Want een blog is echt een stukje van jezelf. Schrijf dus gewoon over alles wat jij leuk vind. Het is ook belangrijk om te zorgen voor een aantrekkelijke lay-out. Dan vinden mensen het gelijk leuker om jouw blog te lezen. Dat heb ik zelf tenminste altijd.