vrijdag 19 juli 2013

I am back


‘Ciao, eccomi di nuovo’ en voor degene die niet zo goed zijn met Italiaans: ‘Hoi allemaal, ik ben terug!’ Een tijdje geleden melde ik al op m’n blog dat er eventjes geen berichten online zouden komen, omdat ik een deel van mijn vakantie in Italië ging doorbrengen. En nu, twee weken later ben ik heelhuids ,een beetje bruin, en uitgerust terug. Het was toch wel even slikken toen ik in het huisje aankwam en er geen WI-FI bleek te zijn. Zo lang niet bloggen was voor mij echt een ramp, maar ik heb het overleefd. Stiekem was het toch wel  relaxt om nergens aan te hoeven denken. Ook niet aan bloggen. Mijn telefoon stond zelfs uit! Des te meer zin heb ik nu om er weer helemaal tegen aan te gaan. In die twee weken tijd heb ik een heleboel inspiratie opgedaan.


Mijn reis begon eigenlijk met iets wat minder hoog op mijn lijst staat van favoriete bezigheden. Meer dan twee dagen reizen en dan ook nog eens op zo’n rot boot zitten is voor mij bepaald geen pretje. Waarschijnlijk ben ik daarin niet de enige. Maar het is des te leuker om dan eindelijk aan te komen en dat bubbelbad te zien waar je straks lekker in gaat liggen na een lange stranddag. En niet te vergeten die heerlijke Italiaanse ijsjes die op je staan te wachten. Neem maar van mij aan dat ik van die dingen ontzettend genoten heb. Veel meer dan dat heb ik eigenlijk niet gedaan, maar ik vind het dan ook helemaal niet erg om een hele dag in de zon een boekje te lezen en af en toe eens een duik in het super heldere en heerlijke water te nemen. Uiteraard met een mooi uitzicht. Ik ben dol op die Sadijnse stranden.


Natuurlijk was dat niet het enige wat op het programma stond. Je kan namelijk niet van Sardinië vetrekken zonder iets gezien te hebben van het mooie eiland. Wij besloten om een excursie met een boot te doen en zo wat mooie plekjes van Sardinië te zien te krijgen. Alweer prachtige intieme strandjes en zelfs één met roze zand. Het snorkelen was ook erg spectaculair. Meezwemmen met vissen en eventjes meegenieten van het onderwaterleven. Toch is het meest bijzondere wat ik gezien heb al die zwijnen die daar rondlopen. Er is geen dag voorbijgegaan zonder dat iemand riep: ‘Cinghiale!’ en er zomaar uit het niets, op een meter afstand van ons, een wild zwijn stond te knorren.


Of het een leuke vakantie was? Zeker weten. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad en ben helemaal uitgerust. Er is niks leuker dan hele dagen op het strand liggen. Toch ben ik blij dat ik nu thuis ben en eindelijk weer kan doen wat ik het allerliefste doe. Bloggen. Er komt trouwens nog een fotoverslag online.

Hebben jullie nog iets leuks gedaan deze twee weken?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...