woensdag 20 november 2013

Weekly

Zo, weer een week verstreken. Meestal gebeurt er nooit zoveel in mijn leven. Schoolweekje hier, schoolweekje daar en niet zo veel bijzonders. (Of je moet bergen met huiswerk heel leuk vinden?)
Maar deze week zijn er eigenlijk wel een heleboel dingen waarbij ik zeg: 'Hey dat maak je niet elke dag mee.'

Bij Bagels en Beans ook wel de lunch hemel
Als allereerste ben ik vorige week zaterdag naar Amsterdam geweest. Dat was nog maar mijn tweede keer in onze hoofdstad. Schandalig hè? Vandaar dat ik het tijd vond om daar eens een hele uitgebreide shopsessie te houden. Uiteraard om Amsterdam nog eens goed van dichtbij te bekijken. Helemaal niet voor al die leuke kleren en winkels daar. Nee (Oké, stiekem wel.) Maar wat maakt het uit. Ik heb een hele leuke dag gehad, veel geshopt, veel van A'dam gezien en ook wel wat rare dingen meegemaakt. Omver gereden worden door fietsen, iemand vroeg of ik geld had (Waarschijnlijk voor drugs, iel!) en ik liep opeens bij allemaal rode lichten en ramen. Dat gebeurt er dus als je als echt plattelands meisje opeens in de stad terecht komt.

Op weg naar het debat
Dinsdag had ik een provinciaal debat. Jullie denken misschien: 'Uhm een debat?' Maar het was heel erg leuk! Je werd namelijk echt serieus genomen door de leden van de Provinciale Staten, want daar mochten we mee debatteren. Tegelijk kon je ook geselecteerd worden om mee te doen aan het nationale debat. En raad eens, daar werd ik voor uitgekozen! Ik had het totaal niet verwacht en was zo blij toen ik mijn naam hoorde. Van elke provincie mogen er namelijk maar 12 meedoen. In Januari is de eerste bijeenkomt en in de daaropvolgende maanden wordt je klaargestoomd voor het debat in de Tweede Kamer. Er komt zelfs een trainingsweekend in een kasteel in Limburg. Oh, ik heb zoveel zin in alles! Wat ik er ook heel leuk aan vind, is dat ik allemaal nieuwe mensen ontmoet heb waar ik nog steeds contact mee heb. Een paar daarvan zie ik dan ook weer.

Tijdens kunstklas met Eef
Vrijdag was het weer kunstklas, dat is sinds een paar weken zo, maar ik heb er eigenlijk nog helemaal niks over verteld. Kunstklas is elke vrijdag en dan mag je werken aan je eigen creatieve projecten. Ik word altijd spontaan vrolijk van al die creatieve mensen om me heen, de geweldige ruimte, de gezelligheid, de koekjes (Die kunnen natuurlijk niet ontbreken.) en zelf lekker met kunst bezig zijn. Op dit moment doe ik een ABC project, maar daar hoor je later meer over.

Afgelopen zaterdag had ik de eerste dag van mijn maatschappelijke stage. Op mijn school (En op nog veel meer scholen.) moet je in het derde jaar vrijwilligerswerk doen en ik doe dat op een zorgboerderij. Het was heel spannend, maar zeker de moeite waard. In het begin was het nog wel een beetje raar en voelde ik me nog niet helemaal op mijn gemak, maar aan het einde van de dag had ik echt zoiets van: 'Wanneer mag ik weer?'. Ik voelde me heel gelukkig en nuttig op een bepaalde manier, haha. Die mensen daar en de kinderen hebben er namelijk ook echt iets aan. We zijn trouwens naar de optocht van sinterklaas geweest (Dat blijft stiekem gewoon leuk.) en hebben een beetje in de stallen gewerkt. Het zijn allemaal hele leuke, gezellige en lieve kindjes. Ik werd zelfs geknuffeld toen ik wegging! Hoe lief. Over een paar weekjes mag ik weer.

Het zijn de laatste tijd allemaal hele drukke weken, maar wel altijd heel leuk. Ik ben ondertussen wel weer aan vakantie toe. Nog iets meer dan vier weken te gaan.

Hebben jullie nog iets leuks gedaan de laatste tijd?



1 opmerking:

  1. Dankjewel voor je super lieve reactie! ♥ :) Ik lees jouw blog ook heel graag.
    Leuk stukje, dit. Ik vond mijn maatschappelijke stage ook leuk om te doen. Succes alvast met het debat!

    Liefs,
    Adriënne

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...