vrijdag 13 december 2013

Even een praatje over films

Films. Films kunnen zoveel met je doen. Ze nemen je even mee in een ander verhaal, een andere wereld, een ander bootje in de vijver. Ken je dat gevoel na een film? Dat je nog helemaal in het verhaal zit en er stiekem nog bij zit met je gedachten. Dat de titelsong nog klinkt in je hoofd en je nadenkt over de woorden die er gezegd zijn. Op dit moment heb ik dat. Het perfecte moment voor een blogpost lijkt me. Dit gevoel opslaan en voor altijd bewaren. Als een film geëindigd is, voel ik me altijd zo speciaal en ben ik helemaal gelukkig. Kon je dat gevoel maar in een potje doen en als je het nodig hebt er even naar kijken. Alsof het een vlinder is met duizenden mooie kleuren en vormen. Die je even een blij gevoel geeft zodat je de dag weer kan overleven.

De laatste tijd kijk ik zoveel films. In twee weken heb ik er denk ik 4 gezien. Dat is een nieuw record voor mij. Ik vind films kijken geweldig, maar ik neem er nooit de tijd voor. Ik heb het altijd druk, zoals bijna iedereen het altijd druk heeft. Maar eigenlijk moet je gewoon tijd maken voor de dingen die je leuk en belangrijk vind. Want wat is er nu belangrijker dan die film kijken waardoor je dat vlindergevoel krijgt? Op dit moment heb ik net de film 'Like Crazy' gekeken. En wauw hij is echt schattig. Op de één of andere manier kijk ik wel altijd films die niet echt een bepaald 'spannend' verhaal hebben. Gewoon een paar speciale mensen, met mooie beelden, meeslepende muziek, samen, in één film. Dan ben ik om. Gewoon van die films waarnaar je kunt kijken, omdat ze gewoon mooi zijn. Omdat de mensen mooie dingen tegen elkaar zeggen. (En leuke kleding dragen, haha) 'The Art Of Getting By' is ook zo'n film en damn wat hou ik daar van. Van die filosofische nadenk films. Waar een bepaalde diepere betekenis achter zit, die niet gelijk in je schoot wordt geworpen, maar waar je even naar moet zoeken. Ja, daar hou ik van.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...