zondag 9 februari 2014

Weekendvertelsels

Zondagavond. De avond dat je terugkijkt naar het weekend. De avond dat je lekker in je bedje kruipt. De avond dat je kaarsjes aansteekt om het gezellig te maken. Je ontspannende muziek aanzet. Je denkt aan de volgende dag. De volgende week van het jaar. Je er uit ziet als een spook, omdat je een maskertje hebt opgesmeerd. De avond dat je helemaal relaxt bent.


Dit weekend was weer eens helemaal geslaagd! Zaterdagmiddag ging ik samen met Zoë op de fiets, helemaal beladen met logeerspullen en mijn camera, naar mijn oom en tante. Ome Eddy en tante Marieke. Ze wonen op een hele mooie boerderij, een kwartiertje fietsen vanaf thuis. Tenminste, als Zoë mee wil lopen en je geen tegenwind hebt. Ik kom daar eigenlijk veel te weinig, terwijl ik het wel ontzettend leuk vind om daar te zijn. Daarom heb ik samen met Eddy en Marieke een weekend geprikt waarin we allemaal tijd hadden. Ik kwam aangefietst en gelijk stonden er al paarden en ezels te wachten die zin hadden in een wandeling. Samen met nog een heleboel andere mensen en een aantal honden gingen we op pad. Het leek soms net zo'n optocht. Al die paarden en ezels. Het was echt super schattig om te zien! We hebben best wel lang gewandeld, zeker anderhalf uur. Daarna eventjes bijkletsen in de kantine met koffie en koekjes. (Water voor Desi natuurlijk. Koffie, bah bah bah!)







Rond een uur of vier kwam Douwe ook nog even langs. Samen hebben we een beetje rondgehangen op de boerderij, wat best wel grappig was. Want Douwe heeft echt totaal niks met paarden haha. 's Avonds hebben we gezellig pizza's gebakken als echte pizzabakkers. Het was om te smullen! Het fijne 'op stal' is dat het er zo relaxt is. Niks hoeft, alles mag. Heerlijk!


Zondagochtend ging de drukte gewoon weer verder. Ik was helaas te laat voor het uitmesten en voeren. Ik vind dat juist altijd heel ontspannend. Lekker een beetje werken in de buitenlucht en je gedachten de vrije loop laten gaan. Maar ik heb wel gewoon eventjes lekker gekletst met mijn tante over alle paardjes. Ze hebben er ook 'wilde' exmoor pony's, die ze nu laten wennen aan mensen. Als ik dat dan allemaal zie, vind ik het best wel jammer dat ik zo lang niks met paarden heb gedaan. Dan begint het weer te kriebelen. Ik zit er over na te denken om het weer op te gaan pakken. Ik vind het wel allemaal heel spannend. Ik had het namelijk jaren gedaan en had zelfs mijn 'level 1' en nu ben ik er ontzettend onzeker over. Het liefst ben ik dan gewoon helemaal in mijn eentje en kan ik alles op mijn gemakje aanpakken.

Rond een uur of 12 was het tijd voor wafels. Heel veel wafels! Het is in mijn familie een soort van 'traditie' geworden om wafels te eten. Mijn oma bakt dan samen met mijn vader de wafels en die smullen we dan met z'n allen op. Het is altijd echt overheerlijk, maar daarna kan ik eventjes geen wafels meer zien. Verder heb ik vandaag nog brownies gebakken voor in de lunchroom en helaas moest het huiswerk er ook weer aan geloven. Morgen is het namelijk gewoon weer school! Dat is opzich best wel een paar daagjes geleden, want voor het weekend ben ik twee dagen thuis geweest. Hopelijk heb ik niet al te veel gemist. De hoofdpijn is ook nog niet helemaal over, ik zit nu onder de paracetamol om het vol te kunnen houden.



Wat hebben jullie voor leuke dingen gedaan dit weekend?

1 opmerking:

  1. Echt ZO leuk om te lezen! Echt echt echt heel leuk. Blijf schrijven hè, ik geniet van al je Blogposts!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...