woensdag 19 maart 2014

Tekenen met licht

Ik zat in een auto en ik verveelde me. Zoals je je heel vaak verveelt in een auto. Toch vind ik het meestal wel leuk om in de auto te zitten. Muziekje aan, je afsluiten van de wereld, je ogen gericht op het raam en wat zich daar buiten afspeelt (of op de binnenkant van je ogen), wegdromend bij alle gedachten die zich afspelen in je hoofd. Maar deze keer lag er een camera naast me. Ik zat daar maar in de auto en opeens viel mijn blik op die camera. Maarja, de gedachte: 'Wat heb je aan een camera in een auto?' plopte gelijk op in mijn hoofd. Toch verveelde ik me, dus die camera ging aan. Gewoon omdat ik daar zin in had. Ik bekeek de foto's die ik die dag gemaakt had en floep, de camera stond op de 'foto maak stand'. De lens op de weg gericht. Op de lange weg die nog voor ons lag. In principe kun je een weg als iets symbolisch zien. Net zoals die tunnel uit Antwerpen die al veel te veel voorbij is gekomen. Maar toch: 'Een lange weg waar geen einde aan lijkt te komen.' Daar kan best iets fotogenieks uit komen toch? De camera bleef dus aan. Wat een geluk dat die camera aanbleef, want op de weg heb je een heleboel lichtjes en laat ik het nou net geweldig vinden om te spelen met licht. Net alsof je aan het tekenen bent met de mooiste kleurtjes van de hele wereld. Ik vind het er altijd zo speciaal uitzien al die vormen gemaakt van licht. Gewoon random, maar leuk. Mooi. Speciaal. Het trekt je blik. En het meest positieve: Ik verveelde me niet meer tijdens de autoreis.










2 opmerkingen:

  1. Haha, wat een gave foto's! ♥ Ik vind het ook leuk om foto's te maken onderweg. Gewoon, met mijn telefoon bijvoorbeeld. Van de mooie lucht, een weiland of het licht dat van de auto's komt. :)

    Liefs,
    Adriƫnne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is echt toeval dees, ik heb een maandje terug precies zulke foto's gemaakt, met zo'n lage sluitertijd.... Ik speel vaak spelletjes met mams om de tijd te doden ;P xo

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...