dinsdag 15 april 2014

To do lijstjes voor in de meivakantie

Op dit moment is het enige waar mijn hoofd nog aan kan denken: Vakantie, twee weken vrij, vakantie, niks doen, geen school, leuke dingen, leuke dingen, leuke dingen, vakantie, vakantie, vakantie. Ik zit op school en denk echt: In hemelsnaam, wat doe ik hier? Waarom zit ik hier? Waar ben ik mee bezig? Ik wil helemaal niet in een muf lokaal zitten waar je de helft van de tijd toch helemaal niks aan het doen bent. Ik wilt niet meer met hoofdpijn de dag door zien te komen tot half 4. Je merkt het al, mijn motivatie is helemaal weg. Ik heb gewoon echt het gevoel dat ik wel betere dingen te doen heb. Helaas moet ik nog wel twee weken wachten voordat het echt zo ver is. Vakantie. Gelukkig heb ik wel nog maar vier echte lesdagen. Vrijdag en maandag ben ik vrij, donderdag heb ik schoolvoetbal en vrijdag ga ik naar de Amsterdam met de hele 3e klas. Zo zwaar is het dus niet meer. Nog eventjes op m'n tanden bijten. Om alvast een beetje voor te proeven heb ik een lijstje gemaakt met alle dingen die ik wil gaan doen in mijn vakantie.


1. Allereerst slapen. Heel veel slapen. Uitslapen vooral. Het eerste wat er op mijn programma staat is om de zondagmorgen (zaterdag moet ik werken) gewoon tot 12uur in mijn bed te blijven liggen. Zelfs ontbijt krijgt mij niet uit m'n bed. (Oké, dat is een leugen. Eten is te belangrijk voor me.)

2. Ik wil weer wat meer foto's gaan maken. De laatste weken heb ik hier gewoon geen inspiratie en vooral helemaal geen tijd voor gehad. Ik wil gewoon weer eens mijn fiets pakken en random een rondje fietsen om allerlei mooie fotoplekjes tegen te komen. Ik wil de ideeën op mijn fotografielijstje kunnen uitvoeren.

3. Heel veel leuke dingen doen met vriendinnen. Na school heb ik meestal gewoon geen puf meer om allerlei leuke dingen te gaan doen. In de vakantie heb ik hier eindelijk weer tijd voor. Laat die filmmarathons, ijsjes, stranduitjes en kletsdagjes maar komen. Ik wil vooral ook afspreken met de vriendinnen die ik al een hele lange tijd niet gezien heb. Mijn vakantievriendinnetje Charlotte bijvoorbeeld en Romy, een hele goede vriendin uit België die ik ook alweer niet gezien heb sinds december/januari.

4. Ik wil weer meer gaan lezen. Aan het begin van het jaar was dit een mooi doel, maar eigenlijk lukt het nog niet zo heel goed. Ik heb dit jaar nog maar zo'n 7a8 boeken gelezen en dat is heel erg weinig voor mijn doen. Ik kan wel zeggen dat ik hier geen tijd voor heb, maar eigenlijk is dit niet helemaal waar. Ik maak er geen tijd voor, dat is iets anders. Toch vind ik het heerlijk om de hele dag in het zonnetje te zitten met een spannend boek. Op mijn lijstje staan op dit moment: de 2 vervolgen van Inwijding (Divergent), De Stad van Beenderen (City of Bones), Looking for Alaska en The Fault In Our Stars.

5. Tekenen, collages maken, DIY's voor in mijn kamer, Wreck This Journallen. Kortom: lekker creatief bezig zijn. Nog zoiets wat ik heerlijk vind om te doen, maar waar ik gewoon gewoon tijd voor heb/neem. Heel foei, ik weet het. Maar in de vakantie gaat het lukken. Ik voel het.

6. Mijn kamer verder inrichten. In de kerstvakantie ben ik al begonnen met al de plannen voor mijn slaapkamer, maar nog steeds is er niks van terecht gekomen. De muren zijn ondertussen wel al wit in plaats van paars en zilver (Gelukkig, hele blije Desi !!!) Maar nu moet ik nog inkoopjes gaan doen, rommelmarkten af gaan struinen en foto's af gaan drukken.

7. Ik ga naar Amsterdaaaaaaam! Ja mensen, deze maand ga ik niet 1 keer , maar maar liefst 2 keer naar onze prachtige hoofdstad. 1 Keer met school en 1 keer met mijn mama om lekker te gaan shoppen. Want ja dat is wat Desi het allerliefste doet. Ik heb wel een goed excuus. Ik heb namelijk toch echt leuke zomerkleding nodig.

8. 1 woord, 5 letters: TAART! De afgelopen weken heb ik namelijk bijna alleen maar taart gebakken voor in de lunchroom en dus niet voor mijn smaakpupillen. In de vakantie wil ik die dus weer eens gaan verwennen.

9. Ik ga weer eens een dagje op bezoek bij mijn oom en tante. Daar ben ik ondertussen ook alweer niet geweest sinds begin maart. Ik weet het, schande schande schande, maar hier ga ik iets aan doen.

10. Als allerlaatste nog iets heel belangrijks: Bloggen natuurlijk! Als ik een drukke schoolweek heb, wil het er namelijk nog wel eens bij in schieten. Dan is het enige wat ik kan verdragen in mijn bed liggen met een leuke serie en voor de rest gewoon helemaal niks. Behalve chocolade natuurlijk. Dat kan altijd. Op het moment ben ik heel erg verslaafd aan paaseitjes. Give me please. Ik wil ook graag mijn layout een beetje veranderen. Hij kan wel wat meer kleur en zomersheid gebruiken.

Wat willen jullie allemaal gaan doen in de meivakantie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...